Selamat melayari blog rasmi SK Kertau, Maran, Pahang. Kertau Mara Ke Hadapan.

Jumaat, 12 Januari 2018

Mesyuarat Staf Sokongan SK Kertau kali 1/2018


Mesyuarat ini telah diadakan bagi meningkatkan kualiti pengurusan dan perkhidmatan SK Kertau bagi 2018. Beberapa perkara telah dibincangkan meliputi bidang tugas, hala tuju sekolah, peraturan dan disiplin, pekeliling dan jadual tugasan.

     Anggota kakitangan sokongan (AKS) juga berperanan besar dalam meningkatkan kecemerlangan sekolah. KPI sekolah bergantung juga kepada peranan mereka. Untuk itu, pentingnya keselarasan antara sekolah, guru dan pekerja bagi memantapkan kualiti pengurusan dan perkhidmatan. Isu-isu berkaitan kerja diharapkan dapat dikurangkan. Kualiti pekerja merupakan cerminan kecemerlangan sekolah.

     Garis panduan dan akurjanji juga penting dalam memantau kerja mereka. Perjanjian syarikat diutamakan sebagai kayu ukur kepada perlaksanaan kerja. Staf Sokongan hakiki termasuklah pembantu tadbir, pembantu operasi dan pembantu pengurusan murid. Staf sokongan swasta/kontrak melibatkan pekerja kebersihan dan pengawal keselamatan. Seramai 3 orang staf sokongan hakiki dan 8 orang pekerja swasta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan